Gestalttherapie

INZICHT EN GROEI DOOR GESTALTTHERAPIE

rob-pia-websiteSoms word je geconfronteerd met situaties waar je niet of moeilijk tegen opgewassen bent: bv. angst voor bepaalde situaties,  relatieproblemen, problemen op het werk of op school, ziekte of het overlijden van een geliefd persoon, onverwerkte ervaringen uit het verleden. Je kunt natuurlijk ook de wens hebben om je persoonlijk te ontwikkelen. Bovenstaande problemen kunnen zich uiten in o.a. depressieve gevoelens, stress of een burn-out. Je kunt je in zo’n periode lusteloos, bang, onzeker, waardeloos of verdrietig voelen en soms ben je dan niet in staat om genoeg kracht op te brengen of de juiste mogelijkheden te zien om deze problemen op te lossen.

Het specifieke van gestalttherapie.

Deze therapie is sterk gericht op het bewust maken van je gevoelens en gedrag. Door dat wat je meegemaakt hebt en door de situatie waarin je nu verkeert kun je tegen dingen aanlopen en realiseer je je dat je hierbij hulp wilt. Samen met de therapeut kun je bekijken wat je nodig hebt om met de situatie om te kunnen gaan. Gestalttherapie geeft je de mogelijkheid om je gevoelens, verstand en handelen beter op elkaar af te stemmen. Je komt hierdoor beter in balans met jezelf en met je omgeving. Soms geeft je lichaam zelf al aan dat je niet in balans bent door bepaalde klachten w.o. hoofdpijn, licht gevoel in je hoofd, misselijkheid, nek- en rugpijn of andere soms onverklaarbare klachten.

INDICATIES

Psychosomatische klachten

Het leren omgaan met ziekte

Depressie

Burnout en problemen in de werksfeer

Relatieproblemen

Ouder – kind problemen.

Problemen met agressie of angst

Rouwverwerking, afscheid nemen, ouder worden

Seksuele problemen, seksueel geweld

Onverwerkte zaken uit het verleden

Wat ervaar je bij gestalttherapie?

• Je ervaart hoe het is om op eigen kracht keuzes te maken.
  • Je ervaart hoe het is om spontaan te reageren.
  • Je ervaart hoe je lichaam reageert op spanning en ontspanning.
  • Je ervaart hoe het is om bepaalde leefpatronen te doorbreken.
  • Je ervaart je kwaliteiten.

De duur en de kosten van de therapie?

De duur van de therapie kan uiteraard heel verschillend zijn, maar na ongeveer 4 sessies van een uur voel je vaak al dat je functioneren verandert en soms al veel eerder. De meeste mensen ervaren dat zij niet in de knoop zitten maar in de knop; zij ervaren dat het zowel gaat om ontwarren als om ontwikkelen.

• De kosten bedragen per consult van een uur           € 85,00
  • Een telefonisch consult kost € 15,00 per kwartier.
  • U kunt contant betalen of pinnen.

Wordt mijn therapie vergoed?

Onze praktijk is geaccrediteerd door de NVAGT en geregistreerd bij de RBCZ. Dat heeft als gevolg dat deze therapievorm door de meeste verzekeraars (gedeeltelijk) vergoed wordt via de aanvullende verzekering.

U kunt het beste met uw verzekeraar bellen omtrent de vergoeding of de website www.nvagt-gestalt.org raadplegen (klikken op “vergoeding verzekering”).

Bij vergoeding uit de aanvullende verzekering gaat dit niet ten koste van uw eigen risico.

Ons werkgebied is regio Haarlem, Heemstede, Bloemendaal, Santpoort, Zandvoort en de wijde omgeving.